ПО-ЗДРАВИ ДНЕС - Онлайн списанието за здравословен живот


От науката

Начало Новини От науката A+ A-

Медитацията ефективна колкото и лекарствата?



Медитацията ефективна колкото и лекарствата?

Медитацията за осъзнатост и йогата могат да понижат нивата на кръвната захар при диабетици толкова значително, колкото и лекарствата, сочат резултати от проучването на американски изследователи от Университета на Южна Калифорния.

Още статии общо: 3213

Доматеният сок пази от сърдечно-съдови заболявания

Доматеният сок пази от сърдечно-съдови заболявания

Доматеният сок пази от сърдечно-съдови заболявания, твърдят японски учени от Медицинския и дентален университет в Токио. За да проучат въздействието на доматения сок върху организма, те събрали група от 297 жени и 184 мъже, които консумирали доматен сок в

Цинкът важен за тялото – сега и за всички

Цинкът важен за тялото – сега и за всички

В сезона на бушуващи инфекции е важно организмът да получава достатъчно цинк - минералът ефективно подпомага имунната система и осигурява профилактика на настинките. Това припомня руският гастроентеролог, кандидат на медицинските науки Марат Зинатулин.

Защо е опасно да пиете лекарства за повишаване на имунитета при пандемия?

Защо е опасно да пиете лекарства за повишаване на имунитета при пандемия?

Приемът на лекарства, които повишават имунитета при пандемия, е опасен, тъй като може да наруши реакцията на организма към интерферони - защитните протеини на имунната система. Анча Баранова, професор в Училището по системна биология към университета „Джо

Аспиринът намалява риска от смърт при хоспитализирани с COVID-19

Аспиринът намалява риска от смърт при хоспитализирани с COVID-19

Хоспитализирани пациенти с COVID-19, които са приемали ниски дози аспирин дневно, за да се предпазят от сърдечно-съдови заболявания, са имали значително по-нисък риск от усложнения и смъртни случаи в сравнение с тези, които не са приемали лекарството, спо

Ябълките помагат за нормализиране на кръвното

Ябълките помагат за нормализиране на кръвното

Хората, които консумират много естествени източници на флаваноли, имат по-ниски показания на кръвното налягане от тези, които не го правят. Това сочат резултати от изследването на британски учени от Университета в Кеймбридж и Университета в Рединг, публик

Доказани от науката ползи на интервалното гладуване

Доказани от науката ползи на интервалното гладуване

Има много видове гладуване. Но най-популярно днес е интервалното, при което консумацията на храна се спира за кратък период от време. Изненадващо, гладуването може да има ползи както за физическото, така и за психическото здраве. Вижте защо. Понижава въз

Яйца за закуска? Ползите са невероятни!

Яйца за закуска? Ползите са невероятни!

Скромното кокоше яйце има невероятен списък на ползите за здравето. Заредено с протеини, здравословни омега-3 мазнини и множество други важни микроелементи, не е изненадващо, че яйцето е основен елемент в балансираната диета. Вижте кои от невероятните по

Чаят и кафето намаляват риска от смърт при диабетиците с над 50%

Чаят и кафето намаляват риска от смърт при диабетиците с над 50%

Пиенето на големи количества кафе и зелен чай ежедневно може значително да намали риска от смърт от каквато и да е причина сред хората с диабет тип 2. До това заключение стигнаха учени от университета в Кюшу, Япония. Техните открития са публикувани в BMJ

Защо е полезно да ядете всекидневно стафиди, накиснати във вода?

Защо е полезно да ядете всекидневно стафиди, накиснати във вода?

Въпреки че е здравословно да се ядат сурови стафиди, някои експерти съветват да ги накисвате във вода за една нощ и да ги консумирате сутрин. Обяснението е, че този навик има редица ползи за здравето. Вижте какви. Помага за храносмилането. Сушените плодо

Невероятните свойства на скумрията я правят необходима храна

Невероятните свойства на скумрията я правят необходима храна

протеини, омега-3 мазнини и други хранителни вещества, които са изключително важни за здравословното функциониране на неговите системи. Скумрията има невероятно мощен потенциал от ползи за сърдечно-съдовата система, мозъка, помага за отслабване и предпаз