Начална страница | Новини | Яжте по-малко, ще помните повече

Яжте по-малко, ще помните повече

image

Пропуснете десерта, не яжте следобедна закуска, намалете наполовина вечерята. Това ще е полезно не само за талията ви, но и за мозъка!
Идеята идва от Италия. Тя е резултат от поредното изследване на тема „калорийни ограничения” , но с нов акцент: как се отразява гладуването върху мозъчните функции на човек и неговото обучение.
Джованбаттиста Пани, доктор от Католическия университет Светото Сърце в Рим изследвал белтъка CREB1, който има решаващо значение за функциите на човешката памет и способността към обучение. В експерименти с мишки било доказано, че намалената употреба на калории в храната им активира и този белтък, изработван в главния мозък.
Калорийността в храната на мишките била намалена с 25-20%, което за човека съответства на 600 калории дневно или отсъствието на парче торта в менюто ни.
Кафе или чай, изпити след обеда или вечерята, могат да са полезни, тъй като последните изследвания доказали, че кофеинът в тях стимулира изработването на CREB1.
Италианските учени се надяват съвсем скоро да успеят да разработят начин за активиране изработването на CREB1 с помощта на лекарствени средства. Те вече провеждат изпитания на няколко от съединенията на CREB1 върху животни. Това им дава надежда в близко бъдеще да победят и болестта на Алцхаймер, създавайки таблетки, които ще задържат процесите на стареене и дегенерацията на мозъка, без да се налагат строги диети.

http://po-zdravidnes.com

Добавете към: Add to your del.icio.us del.icio.us | Digg this story Digg
Сподели

Subscribe to comments feed Коментари (0 направен):

Направете Вашия коментар comment
Моля, впишете кода, който виждате на изображението:
Новини Atom / RSS
  • email Изпратете на приятел
  • print Версия за печат
  • Plain text Обикновен текст
Добавки
Оценете тази статия
0